Uutiset
18.09.2013

YTHS otti käyttöön sähköisen asiointitilin

Ylioppilaiden terveydenhoitosäätiö (YTHS) on ottanut 1.9. alkaen käyttöön suoran sähköisen asiointipalvelun. Palvelun luvataan säätävän opiskelijan aikaa ja helpottavan luottamuksellista yhteydenpitoa YTHS:n henkilökuntaan. Asiointipalvelu toimii valtiollisen Kansalaisen asiointitilin yhteydessä.

YTHS:n atk-suunnittelija Elina Heilalan mukaan "Kansalaisen asiointitili tarjoaa asiakkaillemme tietoturvallisen, sähköisen kanavan kaikkeen omaan hoitosuhteeseen liittyvään, myös arkaluontoiseen viestinvaihtoon." Kun hoitoon liittyvät seurantakäynnit vähenevät, vapautuu opiskelijoille YTHS:n tiedotteen mukaan nykyistä enemmän vastaanottoaikoja uusien vaivojen hoitoon.

YTHS:n asiointitilipalveluiden käyttö vaatii opiskelijalta asiointitilin perustamisen lisäksi suostumuksen, joka annetaan YTHS:lle vastaanottokäynnin yhteydessä. YTHS voi tämän jälkeen olla opiskelijan kanssa suojatussa yhteydessä kaikissa hoitoon liittyvissä asioissa. Opiskelija saa tilille tulleesta viestistä automaattisesti myös herätteen joko tekstiviestillä tai sähköpostilla.

Kansalaisen asiointitili on osa Suomi.fi-kansalaisportaalia. Palvelu korvaa paperipostin niille kansalaisille, jotka ovat ottaneet palvelun käyttöönsä.

TYL